Hjärtligt välkommen – Agassi

309323871.jpg

Veckan hos K. Lundqvist Stockholm har varit en effektiv sådan, och det har gjort att vi (jag) inte har haft möjlighet att uppdatera bloggen så frekvent som vanligt. Men, nu är det äntligen fredag och det är dags för en uppdatering.

Idag blev det klart att Agassi i Sollentuna Centrum är en av våra nya återförsäljare, och deras första leverans lämnade vårt lager idag. En leverans fylld med så mycket kärlek.

agassi k lundqvist stockholm

Agassi i Sollentuna är en butik som jag kikat lite extra på. Inte bara av personliga skäl då deras varumärken ligger mig lite extra varmt om hjärtat, men också för att butiken har det lilla extra som jag söker hos de återförsäljare som jag samarbetar med.

För mig är butiken en vacker inspirationskälla till det manliga modet, med en vacker inredning som gör att man genom att se genom skyltfönstret förstår att bakom glasrutan finns något utöver det vanliga. Eller rättare sagt en butik som har ett koncept där manligt couture ligger i fokus.

En genomtänkt butik, med ett stort hjärta är vad man möter när man besöker butiken. Personalen är oerhört kunniga inom sitt område, och man förstår direkt att svaren man sökt inom kategorin fashion inte behöver Google som sökmotor, utan du får svar på dina funderingar med ett leende från en av personalen och ett kunnigt svart. Allt från tråd till material är expertisen, och att som pricken över i:et få exceptionell kunskap i form av feedback på val av kläder och att matcha, gjorde min törst större att finnas där som leverantör till mitt varumärke.

Varumärken som idag finns i butiken är bland annat: Stefano Corsini, Stenströms,
Oscar Jacobsen, Hugo Boss, Silvio Fiorello, Jacob Cohen m.f l.

Silvio_Fiorello

I butiken, av varumärken som finns, så är Stefano Corsini en av min personliga favoriter sedan innan. Underbar kvalitet, med produkter/ kollektioner som andas kärlek från Sicilien.

DSC_0067

K. Lundqvist Stockholm finns hos butiker som säljer kvalitativa brands sedan innan, och alla har en stor kunskap inom just sitt område. Det är nästan med skägget i brevlådan som jag ska erkänna att jag har lärt mig så mycket från mina återförsäljare inom klädbranschen. Allt från hur viktigt det är med kunskap om textilier till att förstå hur den moderna kvinnan/ mannen önskar se sin garderob i ett medvetet val.

K. Lundqvist Stockholm är framgångsrika inom sektionen ”klädbutiker”
Våra produkter är ett lyxigt, och bra komplement, till kunden som köper plagget, då man ofta investerar i en produkt för Home Fragrance.

Jag måste såklart tacka alla mina kunder, som har gett mig så mycket kunskap inom allt från inredning till textiler, och jag har verkligen fått erfara att mitt varumärke inte bara är en doftprodukt, utan jag har en stor kunskapsbank som jag tidigare inte hade

T A C K

/Kristoffer

 

Kommentera

