Social media/ ansvar

När jag startade mitt företag fick jag inte bara mycket kärlek från vänner och kunder, utan det resulterade sig i att varumärket också fick en spridning på sociala medier.

Att man blir omskriven av inredningsbloggar, eller andra sociala medier är inget man kan ta för givet, men när det händer har man ett ansvar gentemot den som lagt ner ett arbete. Oavsett om det handlar om att låna ett inlägg, eller att låna en bild till ett inlägg.

Det många inte vet är att en bloggare, de flesta lägger ner, oerhört mycket tid på ett inlägg, oavsett om det är ett sponsrat eller som i de flesta fall, en synvinkel som inte är sponsrat i vinkel mot ett företag.

Innan jag lanserade mitt företag K. Lundqvist Stockholm drev jag en blogg, som var relativt välbesökt, och där fick jag lära mig en regel hur det fungerar att arbeta som bloggare.

Allt tar tid, blogg + arbete är en symbios.

Text
som ska vara tilltalande.
Planera vad man ska skriva, och hålla sig uppdaterad på det område som ligger under ens bloggområde, oavsett om det handlar om personligt eller inriktat.
Bilder som ska representera den image man har på bloggen.

En blogg är ett arbete, och jag som företagare gör alltid mitt yttersta att alltid lyfta den som sköter bloggen. Därför vill jag tillägna detta blogg inlägg till några framstående bloggare som inte bara gett mitt varumärke en fin ”boost” utan också lagt ner ett magnifikt arbete på att lyfta mina produkter. Inte bara med vackra bilder eller fina ord, men för att jag har fått chansen att finnas i dessa bloggar. Det är jag oerhört tacksam över.

T a c k

klundqvist vitastilo

Helen som driver bloggen vitaestilo bloggar om mode/ lifestyle.
En blogg som jag  ä l s k a r  av den anledningen att den är så pass bred i sitt segment. Helen har nämnt mina produkter i ett flertal inlägg innan jag fick förmånen att lära känna personen bakom bloggen, och jag blir alltid lika hänförd av produktbilderna, de välskrivna texterna, som alltid har en tanke bakom.
Tack Helen för alla fina ord som du skrivit om K. Lundqvist Stockholm!

Blogg: www.vitaestilo.se

afternoon tea inredningshjälpen

Anette, Inredningshjälpen, är en av Sveriges största inredningsbloggar som jag fick äran att lära känna när jag drev min personliga blogg. Inredningshjälpen är bloggen som fångar exakt alla ögonblick utan att man hittar ett enda fel, varken i bild, eller i upplägg bakom text. Fantastisk kvalitet i hela bloggen, där inspiration om säsongens trender trängs med bilder från hemmet och de ljuvliga malteserna som bor under samma tak. Det som alltid gör mig som läsare så häpen, är hur ett inlägg som är så professionellt samtidigt är så personligt med ett personlig engagemang och riktiga åsikter. Det är unikt när man är så pass stor bloggare.
Anette arbetar även som fotograf och har produktfotograferat många av våra bilder.

Blogg: http://inredningshjalpen.com/

K

Tina, som driver bloggen Home2tiny som handlar om ”enligt mig” bilder, är unik i sitt slag. Att bloggen inte vunnit pris för sina bilder är för mig en gåta, då jag fascineras av precis varje bild som bloggen levererar. En känsla av att varje bild är så preciserat planerad övertygar mig varje dag när jag kikar in på bloggen. För mig hade bloggen kunnat leva på bilderna, och allt känns så oerhört äkta. Kolla bara boken som doftpinnarna från K. Lundqvist Stockholm står på. Bara det känns genomtänkt.
En sann bildblogg (men med innehåll såklart)

Blogg: http://home2tiny.blogspot.se/

hannah klundqvist.jpg

Ibland, väldigt sällan, så jobbar vi med goodie bags, men för cirka ett år sedan när Hannah  skulle inviga sitt showroom för sitt varumärke Femme Collection så sponsrade vi med kollektionen Love Edition till eventet. Genom andra vänner som exemplevis Janette som driver Likalyx har jag  blivit bekant med Hannah, och jag är så oerhört imponerad över denna denna person. Vilket hjärta, vilken så okonstlad personlighet. Hon bara är Hannah utan att vara varken mer eller mindre. Så mycket kärlek i ”kropp”

Blogg: http://www.femme.se/hannah/

maaalin finest.jpg

Malin, som är bloggare på finest är en av mina fina vänner idag. Första gången vi träffades var på ett event när jag öppnade en konceptbutik för K. Lundqvist Stockholm och hon besökte invigningen tillsammans med Janette och Hannah.
Där fick jag, från hjärtat, verkligen lära känna en person som många gånger i veckan gör mig extra glad med en underbar humor. Malin driver en blogg som handlar om mode (hon är ett fan av Louis Vuitton) och annan vardagslyx som gör att man kan drömma sig bort. Att hennes underbart söta barn ibland är med på bild gör inte saken sämre.

Blogg: http://finest.se/mmmalin

Design by K Lundqvist Stockholm Clean.jpg

Jag skulle kunna tjata mig blodig gällande att uppmärksamma det arbete som finns bakom varje blogg, och instagramflöde, för den delen. Men det finns en regel som jag tycker är extra viktig när man lånar andra arbete, och det är att faktiskt länka eller hänvisa till vem som har lagt så mycket arbete bakom det som faktiskt är så pass tidskrävande.

*detta inlägg har tagit mig 2,5 timmar att skriva, det säger en del då inlägget egentligen är ett ganska kortfattat.

Så snälla, hjälp alla bloggkollegor som faktiskt ger er så fin respons, eller om ni lånar en ett inlägg eller bild på instagram. Ge alltid cred – och fråga!

Glöm aldrig att lyfta andra människor eller företag. Att ge kärlek, skapar ringar på vattnet.

~ inlägget är inte sponsrat gentemot bloggare, utan i egen regi som K. Lundqvist Stockholm~

Kommentera

