Boulevard – med attityd

Nu är det inte länge kvar innan våra nyheter landar på butikshyllorna, och det med stor glädje. Kollektionerna är efterlängtade, och både butiker och slutkunder mailar oss ofta med frågor när dessa finns till försäljning. Särskilt den rosa Boulevard, har stor efterfrågan, och med glädje kan vi nu meddela att kollektionen inom 3 veckor är på lager och ute i butikerna.

K Lundqvist Stockholm Wains Collection Boulevard pink

K Lundqvist Stockholm Wains Collection Boulevard Reed Diffuser

B O U L E V A R D – Wains Collection
Är en ny familjemedlem till den befintliga kollektionen Afternoon Tea, som lanserades år 2016. Och det med dunder och brak. Den toppade försäljningen hos våra återförsäljare med en snabb marginal sedan den landade i butikernas displayer.

Inspirationen till doften Boulevard är ett färgstarkt val med en vågad rosa kulör, för att hylla alla starka kvinnor i världen som kämpar för jämställdhet.
När jag designade denna kollektion såg jag tre olika aspekter som extra viktiga:

1: V a d   b e t y d e r   W a i n s?

Wains betyder fåfäng, och namnet till doften inspirerades från den berömda shoppinggatan Boulevard. Denna doft går i symbios med Afternoon Tea, som för mig personligen handlar om att unna sig vardagslyx i tillvaron

2: V å g a d   r o s a?
När jag skulle välja färg till kollektionen var rosa ett självklart val, och jag kände direkt att jag ville gå utanför ramarna i färgskala. Laxrosa och puderrosa i all ära, men jag saknar en vågad rosa på marknaden. Det blev resultatet, och på det blev det en lackrosa.

3: D o f t   a v   s o m m a r   m e d   a t t i t y d?
Boulevard är med grundtanke en kvinnlig kollektion, och det ville jag återspegla i doften. Jag ville fånga in svensk sommar men med kvinnlig attityd, vilket slutdoften resulterar i. Blåbär, nyplockade hallon, vanilj, med en liten, liten gnutta mysk.

Personligen så är detta en av mina favoriter i vårt sortiment.
Jag har som designer till doft och produktdesign testat samtliga produkter i kollektionen. Flera gånger, många antal och åtskilliga månader för att säkerställa att slutresultatet blev vad jag önskar. Det blev på pricken exakt det jag ville så jag är inte förvånad att den idag har den stora efterfrågan som det resulterat i.

Snart får alla kunder uppleva doften live, och jag tror att ingen kommer att bli besviken. Den har verkligen det lilla extra. Både för den som gillar rosa och dofter med attityd, som får gör att man stannar upp och ger sig i kast med placera doften i ett sammanhang.

Som jag längtar efter all feedback på denna kollektion från alla våra fina kunder.
Med spänning..

Med kärlek till Dig/
Kristoffer

*Samtliga bilder i detta inlägg är fotograferade av våra fotograf Miriam Axelsson

Kommentera

