Happy Pride

pride stockholm 2017 1

Be proud to love with no limits

Nu är det dags för Pride att öppna portarna i Stockholm för 2017, och det betyder såklart att kollektionen Love Edition kommer väl till pass. Lite extra.

Love Edition är en stark kollektion som inte bara doftar magisk, men som sammanvävs av ett tydligt budskap. Alla våra kollektioner har en historia bakom sig, och så även Love Edition, varav jag idag vill berätta hur kollektionen blev verklighet.

L O V E   E D I T I O N

The Story – varför kollektionen finns, och blev mer än en Limited Edition.

Innan Love Edition lanserades skapade den tveksamhet hos många kunder. Skulle ett varumärke som är high-end lansera en kollektion som tar ställning så pass markant? Att våga sälja, visa, och promota en ”produkt som var enligt några provocerande” Och vi fick många mail när vi gick ut med kollektionen, med både ris och ros.

Jag, Kristoffer, som designar våra produkter, är inte rädd för att stå upp för mänskliga rättigheter.

Det blev för mig ännu mer tydligt 2015, på våren, när jag av en slump såg en debatt som handlade om just Equal Love och med tyngd på rättigheter att våga visa vem ens kärlek är ämnad för.

~ Till min förvåning i denna debatt uppmärksammade jag en specifik deltagare som förespråkade straff för homosexuella, och ansåg att kärleksflaggan borde bannlysas. Huvudämnet i debattens analys tonade särskilt in sig på att homosexuell kärlek var onaturlig, och att detta berodde på psykisk ohälsa, eller avsaknad av en fader/ moders gestalt under barndomen.

Efter att jag följt debatten, insåg jag min chans att motarbeta ovan teorier.

Jag bestämde mig för att använda denna debatt i min nästa kollektion och började skissa på design, och arbeta med doften.

Doften är precis i symbios med barnslig lekfullhet och hjärtat på boxen som handlar om att kärlek inte är en dans på rosor, utan att man måste ha förmågan att klippa och klistra för att få vardagen att gå ihop.

Jag ville visa att man måste våga stå upp för kärlek, acceptans och Love Edition skulle bli en symbol för ALL kärlek oavsett ”what ever floats your boat”

När kollektionen lanserades blev den direkt en hit i butikerna hos mammor, pappor, tonåringar, killar och tjejer. Oavsett sexuell läggning.

Kärlek är det vackraste som finns, och den finns i många former och denna kollektion har seglat upp som toppsäljare bland våra kollektioner.

pride stockholm 2017 2

Var rädda om varandra där ute, och ge kärlek till varandra.
Inte bara under Pride, utan 365 dagar om året. Våga visa det till andra människor.

Krama, säg snälla saker, uppmuntra, men viktigast av allt:
Var alltid en bra medmänniska!

Fotograf till bilderna: Anette Grieff
www.inredningshjalpen.com

 

Kommentera

